logo

2015 Rondreis Indonesië

Onze laatste vakantiedag

Vandaag is onze laatste dag in Senggigi. We vertrekken vanmiddag om half vijf naar het vliegveld en hebben vandaag...
18th okt 15

Omgeving Senggigi verkennen

Vanuit Senggigi vanochtend samen een tour gemaakt. Ons eerst naar Sukarara laten rijden. Dit dorp staat bekend om het...
17th okt 15

Gili eilanden

Vandaag naar de Gili eilanden. Deze drie eilanden elk met een doornsee van 2-3 km worden hoofdzakelijk bezocht vanwege...
16th okt 15

Reisdag naar Senggigi

Vandaag een reisdag. We verlaten Bali en gaan naar Lombok. Na een korte busrit van een uur kwamen we...
15th okt 15

Fietsen rondom Ubud

Na een uur bergopwaarts door de binnenlanden ten noorden van Ubud te hebben gereden kwamen we bij ons fietsen...
14th okt 15

Omgeving van Ubud verkennen

Vandaag met zijn tweetjes op pad. Vergeleken met andere reizen hebben we weinig dagen gehad dat we er echt...
13th okt 15

Onderweg naar Ubud

Gisteravond een geweldige avond gehad bij Spice Beach Club. Een super entourage aan het strand met band, een dansvloer,...

Lovina Beach

Vandaag helemaal niets gedaan, alleen maar uitgerust. In de zon gelegen, gezwommen. Ohhh wat een heerlijk water. Je hebt...
11th okt 15

De Bromo vulkaan

Onze hotelkamer was erg basic en we lagen heerlijk in een kuil. Ik had aan thermo ondergoed gedacht voor...
10th okt 15

Op naar de Bromo vulkaan

We hebben vandaag niet zo’n lange reisdag voor de boeg, dus pas om 8 uur vertrokken. Rond een uur...
9th okt 15

Lange reisdag naar Medang

Wat een lange reisdag hebben we vandaag gehad. We vertrokken om 7 uur en kwamen in de avond om...
8th okt 15

Het sultanpaleis Keraton en Prambanan tempel

Heerlijk geen wekker gezet, is ook wel eens fijn. Toch vroeg wakker, want om 4.15 begint het ochtend gebed....
7th okt 15

Borobudur

We waren gisteren total loss en lagen al om half negen in bed, wat een vakantie! Nee hoor, was...
6th okt 15

Borobudur net gemist

Vanochtend vroeg uit de veren. Om 5 uur ging de wekker, lag eigenlijk best nog wel lekker te slapen....
5th okt 15

De becak tour

Uitgeslapen tot zeven uur, op ons gemak ontbeten en ons klaar gemaakt voor de becak rit in de omgeving....
4th okt 15

Op naar het strand

Vroeg op om vandaag met de trein vanuit Bandung te vertrekken. Vanuit het hotel met taxi’s naar het station...
3rd okt 15

Botanische tuin Bogor

Vanochtend vroeg vanuit Jakarta vertrokken richting de botanische tuinen in Bogor. Het was op zich een hele happening om...
2nd okt 15

Batavia verkennen

We waren er vroeg bij vanochtend. Om half acht liepen we al richting de Sunda Kelapa Harbour. Deze oude...
1st okt 15

Koto Gadang het zilverdorp

Wat een relaxte dag vandaag. Op ons gemak ontbeten, om 10 uur verzameld en met zeven mensen uit de...
29th sep 15

Op naar de evenaar

Je gelooft het of niet maar ondanks alle “ontberingen” hebben we geweldig geslapen totdat om 5 uur de wekker...
28th sep 15

Reisdag naar Payabungan

Vanochtend uit ons prachtig gelegen hotel aan het Toba meer vertrokken. Om 5 uur de wekker gezet, dus dat...
27th sep 15

Boottocht over het Toba meer

Net heerlijk spaghetti gegeten, was ik toch wel even aan toe. Helaas terwijl ik dit aan het schrijven ben...
26th sep 15

Orang-oetans in Gunung Leuser

We zitten op loopafstand van het National park Gunung Leuser. Vanochtend vroeg verzameld om met gids en dragers op...
24th sep 15

Betchak met zijspan rondtoer

Vanochtend vetrokken uit Medan voor een korte rit naar BUKIT Lawang. Voordat je dan Medan uit bent, dat is...
23rd sep 15

Het vertrek

21 september, Schiphol. We zijn onderweg, wat een heerlijk gevoel is dat toch. Altijd wel wat spanning vooraf. Is...
21st sep 15

Reisbeschrijving Indonesië 2015

Dag tot dag Bohorok Dag 1 Amsterdam – Jakarta – Medan Dag 2 aankomst Medan Dag 3 Medan –...
20th sep 15

Reisschema Indonesië 2015

1.  Amsterdam – Jakarta – Medan 2.  aankomst Medan 3.  Medan – Bohorok 4.  Bohorok 5.  Bohorok – Samosir...