logo

Onze reisverhalen

De Shwedagon-pagode

Gisteren een zeer lange busreis gehad met een “snelle” bus die helaas niet harder dan 80 km per uur kon waardoor de reis enkele uren langer duurde. We vertrokken...
16th okt 17

Inle-meer, het Venetië van Myanmar

Het was prachtig weer vanochtend en dat is toch fijn met een dag op de boot in het vooruitzicht. De bootjes zijn rank en er kunnen maximaal 5 Europeanen...
14th okt 17

De traditionele Birmese massage

Vandaag lekker met zijn tweetjes op pad geweest. Chow, onze gids had en taxi geregeld en we hadden een goed Engels sprekende chauffeur die ons naar mooie plekjes heeft...
13th okt 17

Van Kalaw naar het Inlemeer

Een ontzettend gezellige avond gehad met onze Brabantse vrienden. Lekker aan de bubbels gezeten en Italiaans gegeten. Dat ging er na alle rijst en noodles van de afgelopen week...
12th okt 17

De bergtrekking

Wat een nacht. Erwin heeft als een prinsje geslapen, maar ik kon de slaap niet vatten. Waarschijnlijk iets te veel in de bus weggedommeld. Gelukkig konden we er weer...
11th okt 17

De busreis naar Kalaw

Om 8 uur vertrokken richting Kalaw. Onderweg een aantal stops gehad om natuurlijk ook de chauffeur aan zijn rustmomentjes te laten toekomen. Het verkeer is in vergelijking met andere...
10th okt 17

Bagan, parel van Myanmar

We hebben een fantastische dag beleefd op onze e-bikes! Dit bleek geen elektrische fiets, maar een elektrische brommer te zijn. Na een proefritje voor het hotel mocht ik los...
9th okt 17

De busreis naar Bagan

Op ons gemak opgestaan en ontbeten, we behoren tot de vroege vogels. Op de hoek bij ons hotel een plekje uitgezocht en dan jezelf verbazen over alles wat er...
8th okt 17

Onze pagode tour

Vandaag weer veel indrukken opgedaan. Ik zal proberen jullie hier een beetje doorheen te loodsen. Je vergeet altijd dingen te vertellen, zoals gisteren toen we bij Mandalay Hill met...
7th okt 17

De ontdekking van Mandalay en omgeving

Een geweldige nachtrust gehad, vroeg naar bed en aan een ruk geslapen en super uitgerust wakker geworden. We hebben een leuk en schoon hotel en het ontbijt was prima....
6th okt 17

De lange reis!

Want dat was het toch wel. Om half vijf op want tja de NS had besloten om net die nacht aan de Schipholtunnel te gaan werken en met die...
5th okt 17

We zijn er klaar voor!!!

Het is zo ver, alle voorbereidingen zijn gedaan en de koffers en rugzakken zijn gepakt. Tijdens onze reis door Myanmar gaan we prachtige steden bezoeken en kunnen we de...
3rd okt 17

Reisbeschrijving Rondreis Myanmar (Birma)

Struinen door Mandalay Dag 1.  Amsterdam – Mandalay Dag 2.  aankomst Mandalay Dag 3.  Mandalay, boottocht naar Mingun Dag 4.  Mandalay Dag 5.  Mandalay – Bagan We arriveren in...
29th jan 17

Reisschema Myanmar (Birma)

1.  Amsterdam – Mandalay 2.  aankomst Mandalay 3.  Mandalay, boottocht naar Mingun 4.  Mandalay 5.  Mandalay – Bagan 6.  Bagan, boottocht over Irrawaddyrivier 7.  Bagan – Mount Popa –...

Onze laatste vakantiedag

Vandaag is onze laatste dag in Senggigi. We vertrekken vanmiddag om half vijf naar het vliegveld en hebben vandaag dus nog heel de dag om lekker aan zwembad te...
18th okt 15

Omgeving Senggigi verkennen

Vanuit Senggigi vanochtend samen een tour gemaakt. Ons eerst naar Sukarara laten rijden. Dit dorp staat bekend om het weven van songket-textiel. De vrouwen demonstreerden hun handigheid met het...
17th okt 15

Gili eilanden

Vandaag naar de Gili eilanden. Deze drie eilanden elk met een doornsee van 2-3 km worden hoofdzakelijk bezocht vanwege de diversiteit en de rijkdom aan het kleurige onderwater leven...
16th okt 15

Reisdag naar Senggigi

Vandaag een reisdag. We verlaten Bali en gaan naar Lombok. Na een korte busrit van een uur kwamen we aan in de haven van Padang Bai, waar we na...
15th okt 15

Fietsen rondom Ubud

Na een uur bergopwaarts door de binnenlanden ten noorden van Ubud te hebben gereden kwamen we bij ons fietsen aan. Heb werkelijk waar nog nergens in Azië zulke goede...
14th okt 15

Omgeving van Ubud verkennen

Vandaag met zijn tweetjes op pad. Vergeleken met andere reizen hebben we weinig dagen gehad dat we er echt met zijn tweetjes op uit konden trekken. Dus dat was...
13th okt 15

Onderweg naar Ubud

Gisteravond een geweldige avond gehad bij Spice Beach Club. Een super entourage aan het strand met band, een dansvloer, heerlijk eten en een leuk gezelschap. Wat wil een mens...

Lovina Beach

Vandaag helemaal niets gedaan, alleen maar uitgerust. In de zon gelegen, gezwommen. Ohhh wat een heerlijk water. Je hebt geen enkele moeite om door te komen. De teletubbie snorkels...
11th okt 15

De Bromo vulkaan

Onze hotelkamer was erg basic en we lagen heerlijk in een kuil. Ik had aan thermo ondergoed gedacht voor de nacht en vroeg ochtend, dus hebben we het niet...
10th okt 15

Op naar de Bromo vulkaan

We hebben vandaag niet zo’n lange reisdag voor de boeg, dus pas om 8 uur vertrokken. Rond een uur of 1 zouden we aankomen bij Bromo vukaan. De reis...
9th okt 15

Lange reisdag naar Medang

Wat een lange reisdag hebben we vandaag gehad. We vertrokken om 7 uur en kwamen in de avond om 7 uur aan in Malang. Het was al donker en...
8th okt 15

Het sultanpaleis Keraton en Prambanan tempel

Heerlijk geen wekker gezet, is ook wel eens fijn. Toch vroeg wakker, want om 4.15 begint het ochtend gebed. Dit hoor je niet uit een moskee maar uit velen,...
7th okt 15

Borobudur

We waren gisteren total loss en lagen al om half negen in bed, wat een vakantie! Nee hoor, was gewoon even nodig. Rond een uur of een kreeg Erwin...
6th okt 15

Borobudur net gemist

Vanochtend vroeg uit de veren. Om 5 uur ging de wekker, lag eigenlijk best nog wel lekker te slapen. We hadden een lange reisdag voor de boeg en omdat...
5th okt 15

De becak tour

Uitgeslapen tot zeven uur, op ons gemak ontbeten en ons klaar gemaakt voor de becak rit in de omgeving. Dit is een driewieler waar de passagier voorin zit, echt...
4th okt 15

Op naar het strand

Vroeg op om vandaag met de trein vanuit Bandung te vertrekken. Vanuit het hotel met taxi’s naar het station gebracht. Na een prachtige treinrit van 4 uur kwamen we...
3rd okt 15

Botanische tuin Bogor

Vanochtend vroeg vanuit Jakarta vertrokken richting de botanische tuinen in Bogor. Het was op zich een hele happening om uit een stad van zo’n 20 miljoen mensen te komen....
2nd okt 15

Batavia verkennen

We waren er vroeg bij vanochtend. Om half acht liepen we al richting de Sunda Kelapa Harbour. Deze oude haven heeft een kade van 2 kilometer lang, waar een...
1st okt 15

Koto Gadang het zilverdorp

Wat een relaxte dag vandaag. Op ons gemak ontbeten, om 10 uur verzameld en met zeven mensen uit de groep in een taxibusje gebracht naar Koto Gadang, een bergdorpje....
29th sep 15

Op naar de evenaar

Je gelooft het of niet maar ondanks alle “ontberingen” hebben we geweldig geslapen totdat om 5 uur de wekker ging van de iPad die ik niet uit had gezet...
28th sep 15

Reisdag naar Payabungan

Vanochtend uit ons prachtig gelegen hotel aan het Toba meer vertrokken. Om 5 uur de wekker gezet, dus dat was een vroegertje, maar tja het zou ook een lange...
27th sep 15

Boottocht over het Toba meer

Net heerlijk spaghetti gegeten, was ik toch wel even aan toe. Helaas terwijl ik dit aan het schrijven ben en toch al zeker een kwartier klaar ben heeft Erwin...
26th sep 15

Orang-oetans in Gunung Leuser

We zitten op loopafstand van het National park Gunung Leuser. Vanochtend vroeg verzameld om met gids en dragers op pad te gaan naar de orang-oetans. Onze rugzak werd gedragen...
24th sep 15

Betchak met zijspan rondtoer

Vanochtend vetrokken uit Medan voor een korte rit naar BUKIT Lawang. Voordat je dan Medan uit bent, dat is een miljoenenstad en dat duurt dus wel een paar uur....
23rd sep 15

Het vertrek

21 september, Schiphol. We zijn onderweg, wat een heerlijk gevoel is dat toch. Altijd wel wat spanning vooraf. Is alles wel gepakt, hebben we genoeg medicijnen bij ons. Het...
21st sep 15

Reisbeschrijving Indonesië 2015

Dag tot dag Bohorok Dag 1 Amsterdam – Jakarta – Medan Dag 2 aankomst Medan Dag 3 Medan – Bohorok Dag 4 Bohorok Sumatra, het noordelijkste eiland van Indonesië,...
20th sep 15

Reisschema Indonesië 2015

1.  Amsterdam – Jakarta – Medan 2.  aankomst Medan 3.  Medan – Bohorok 4.  Bohorok 5.  Bohorok – Samosir 6.  Samosir 7.  Samosir – markt Balige – Payabungan 8. ...

Galle en Colombo

De koffers weer ingepakt en op weg naar een zeeschildpadden opvang nabij ons hotel. Er zijn 7 soorten, waarvan er 5 voorkomen op Sri Lanka. Hier worden schildpadden opgevangen...
24th okt 14

De walvissentocht van Erwin

De walvissentocht van Erwin is uitgelopen op een klein fiasco. In de verte hebben ze 3 kleine bruinvissen gezien en geen een dolfijn. Erwin zei dat het maar goed...
23rd okt 14

Koggala Beach

Lag vanochtend om 6 uur al op mijn iPadje te lezen, dat is dan toch wel weer makkelijk want dan heb je geen lichtje nodig. Boek 4 uit, op...
22nd okt 14

Udawalewe National Park

Vanochtend om 6 uur een wake up call gehad. We gingen om 06.30 uur met de jeeps naar het Udawalewe National Park. We dachten allemaal dat we na 2...
21st okt 14

Treinreis van Nanu Oya naar Ella

Vanochtend nog thee gedronken in het Grand hotel. We zaten om 8 uur al heerlijk in de zon een boekje te lezen. Erwin had niet gesmeerd en zijn beentjes...
20th okt 14

Nuwara Eliya

We zitten nu in het Grand Hotel in Nuware Eliya te dineren, het is hier erg chique. Hoog in de bergen en het is voor het eerst in 2...
19th okt 14

Tand van Boeddha en de botanische tuin

Vanochtend naar de Tand van de Boeddha geweest in de tempel. De tand wordt bewaard in een reliekkamer op de bovenste verdieping van de Inner tempel. Bezoekers krijgen geen...
18th okt 14

Knuckles Mountain Range

Met 3 jeeps door de bergen heen gereden. Gelukkig zat ik voorin, want het ging een partij heen en weer en er zaten gaten in de weg, echt heftig....
17th okt 14

One of the big four

Vanmiddag aangekomen in Wasamuwa, een klein dorpje waaruit veel jeepsafari’s worden georganiseerd. Het hotel is heel basic en de wc ruikt. Nu niet meer want ze zijn er met...
16th okt 14

Polonnaruwa, de 2de koningstad

Uit kunnen slapen, hoewel je bent toch gewoon om 6 uur wakker, maar dan kun je ’t nog even rekken. Ons ochtendprogramma bestond uit een jeepsafari langs de lokale...
15th okt 14

Golden Temple & Minneriya Nationaal Park

Vandaag een reisdag naar Polonaruwa. Ik heb gisteren een ongelukje gehad in de zee. Het water was zo krachtig en er was zo’n onderstroom dat mijn onderbeen naar links...
14th okt 14

Surya Lagune

Erwin heeft een zonnesteek. 2 uur spelen in de golven en maar 1 keer smeren heeft grote gevolgen. Een witte buik en rug die ineens vuurrood zijn. Gelukkig was...
13th okt 14

Zee, veel zon en cultuur

Ons vandaag prima vermaakt op het strand. Om 7 uur een overheerlijke duik in de zee genomen. Wat een golven en niet onbelangrijk je kunt zo het water in...
12th okt 14

Nilavel strand aan de oostkust

Vanochtend om half acht vertrokken van uit Jaffna. Na een mooie rit kwamen we om 12 uur aan in Nilavel. Een aantal kilometers boven Trincolmalee. Een leuk resort aan...
11th okt 14

Chaddy Beach op het eiland Kayts

We hadden zoals gisteren al gemeld het plan om aan het zwembad te gaan liggen en te relaxen. Tuktuk na het ontbijt bestelt en daar gingen we. Boekje bij,...
10th okt 14

Jaffna stad

Vandaag hoefden we helemaal niets. Lekker met zijn tweetjes op pad. Eerst tot 8 uur uitgeslapen, lekker ontbeten en toen stapten we vanuit de airco in de verzengde hitte...
9th okt 14

Thanthirimale – Jaffna

Lekker gerelaxt en een boekje gelezen aan het zwembad. Niet verkeerd zo vroeg in de ochtend. Om 10 uur was de bus terug van een excursie en zijn we...
8th okt 14

Koningsstad Anuradhapura

We kunnen terugkijken op een leuke dag. Er is eigenlijk maar een A2 in Sri Lanka, alleen die moet je vergelijken met B weg in Nederland en dan worden...
7th okt 14

Negombo

We hebben net heerlijk gegeten en zitten nu aan de rand van het zwemband met op de achtergrond wat live muziek heerlijk bij te komen van gisteren en vandaag....
6th okt 14

Vertrek

Eindelijk is het zover. We vertrekken vandaag naar Sri Lanka. De Airbus A380 is net aangekomen en is echt enorm. Wat een joekel. Alles verloopt op schema, geen vertragingen...
5th okt 14

Reisbeschrijving Sri Lanka 2014

Negombo en Anuradhapura Dag 1 Amsterdam – Colombo Dag 2 Aankomst Colombo – Negombo Dag 3 Negombo – Anuradhapura Dag 4 Anuradhapura, excursie Mihintale – Thanthirimale – Jaffna Zodra...
4th okt 14

Reisschema Sri Lanka 2014

1.  Amsterdam – Colombo 2.  aankomst Colombo – Negombo 3.  Negombo – Anuradhapura 4.  Anuradhapura, excursie Mihintale – Thanthirimale – Jaffna 5.  Jaffna, eilandenexcursie per boot naar Delft Island...

Platteland rondom Siem Reap

Erwin heeft meegegeten van de Cambodjaanse hapjes. Niet alles maar de soep en sate gingen er toch wel in. De overige hapjes waren smaakvol. Sweet en sour kip, Fish...
3rd dec 13

Ankor Wat (Koningstempel)

Wat is het hier in 4 jaar veranderd. Erwin herkend gelukkig nog het een en ander, maar bij mij ligt dat toch effe anders. De stad heeft en enorme...
2nd dec 13

Cambodjaanse delicatesse

Siem Reap, 1 december 2013 Vanochtend zouden we vertrekken uit Phnom Penh. We waren weer eens vroeg wakker. Erwin schrok zich een hoedje toen hij vanochtend wakker werd en...
1st dec 13

Koninklijk paleis Phnom Pehn

isteravond heerlijk gegeten bij de FCC, de Foreign Correspondence Club. Het restaurant op de bovenste verdieping met grote ventilatoren ademt een koloniale sfeer uit. Vanuit de open vensters waaide...
30th nov 13

Phnom Penh

Vanmiddag na een zeer voorspoedige busreis om 3 uur gearriveerd in de hoofdstad van Cambodja, Phnom Phen. Een metropool met zo’n 2 a 3 miljoen inwoners. We zitten in...
29th nov 13

Paparazzi Erwin “Smulders”

ven een update over de laatste 2 dagen. Gisteren een relax dag gehouden op Khong eiland. Het was er erg warm en vochtig dus veel gedronken. Om  7 uur...
28th nov 13

Twee reisdagen

Wat een enerverende dag. Even een terugblik op 2 reisdagen. Gisteren een lange reisdag gehad van Vientiane naar Savannakhet. Onderweg hebben we een tussenstop gemaakt bij That Ing Hang...
26th nov 13

Vientiane ontdekken

Vandaag met zijn tweetjes op pad geweest. We hebben heel wat Watjes, tempels , gezien. Begonnen bij de Wat Mixai, de Wat Ong Teu, de Wat Hai Sok, de...
24th nov 13

De hoofdstad Vientiane

We zitten in Chokdee Cafe, een leuk Belgisch restaurant en ik heb net eend besteld. Erwin een lekkere biefstuk met frites en Belgische mayonaise, dus dat komt vanavond helemaal...
23rd nov 13

Op naar Vang Vieng

Het leek wel of we een Chinees hotel hadden. Een enorme kamer met 2 giga bedden, een zitje en wederom een heel aparte douche en deze keer met aparte...
22nd nov 13

Phonsovan vlakte der kruiken

Vanochtend nog een keer vroeg opgestaan om de monniken te bekijken.  Het was nu droog en dus nog meer toeristen. We zijn aan de niet zo toeristische kant gaan...
21st nov 13

Fietsen in Laos

Vanochtend vroeg om half zes vertrokken om de Boeddha monniken te zien. We hadden wat rijst gekocht en er we kregen een sjerp om. We zaten laag bij de...
20th nov 13

Wat tempels bekijken

De barbecue was echt heel apart. In de tafel hebben ze een tegel liggen die je kunt verwijderen. Dan komt daar een kleine vuurpot in met kolen en daarop...
19th nov 13

Boottocht naar Luang Prabang

Wat een leuk klein dorpje is Pak Beng. Vanochtend vroeg opgestaan en de koffers gepakt. Waren we het zakje met alle snoeren en opladers kwijt. Paniek! De koffers binnenste...
18th nov 13

Boottocht naar Pak Beng

We zijn nog niet helemaal aan het ritme gewent, dus vannacht rond half drie waren we klaar wakker. Erwin heeft zijn pc probleempje opgelost en ik heb toch nog...
17th nov 13

Bezoek aan de White tempel

Na een heerlijke nacht, in een ietwat hard bed, toch goed uitgerust en klaar voor vertrek richting Chiang Kong. Er waren 3 kleine busjes geregeld voor vandaag en dat...
16th nov 13

Aankomst Chiang Mai Thailand

Vanochtend om half zes stond netjes de bestelde taxi voor de deur, pfpf, dat was beter vertrekken dan 2 jaar geleden toen de taxi chauffeur niet op kwam dagen....
15th nov 13

Thailand, Laos & Cambodja 2013 (Reisbeschrijving)

Thailand Chiang Mai Dag 1 Amsterdam – Singapore – Chiang Mai Dag 2 aankomst Chiang Mai Dag 3 Chiang Mai – Chiang Khong Het beginpunt van deze rondreis door...
11th nov 13

Thailand, Laos & Cambodja 2013 (Reisschema)

1.  Amsterdam – Singapore – Chiang Mai 2.  aankomst Chiang Mai 3.  Chiang Mai – Chiang Khong 4.  Chiang Khong, boottocht Mekong naar Pak Beng 5.  Pak Beng, boottocht...
5th nov 13

Laatste dag, Kathmandu

We zitten aan een heerlijke illy cappuccino, mmmmm dat is niet verkeerd. Vanochtend om 7 uur opgestaan en met de taxi naar Pashupatinath gegaan. Hier staat de allerheiligste Shivatempel...
22nd okt 11

Kathmandu

Gisteren een reisdag gehad. Voor het eerst deze vakantie in een file gestaan, een berg file wel te verstaan. Wat een vrachtwagens en een viezigheid, bah, bah. Kathmandu is...
21st okt 11

Pokhara

Wat een heerlijke dag hebben we gehad. Het begon al met het uitzicht vanuit onze hotelkamer op het Annapurna  massief. Wauw wat ligt dit plaatsje schitterend. De stad ligt...
19th okt 11

Reisdag naar Pokhara

Reisdag, rond 11 uur in de ochtend vertrokken. Op ons gemakje ontbeten en de koffers ingepakt. We gingen de rafters ophalen. De lunch was niet goed ingeschat, waardoor we...
18th okt 11

Chitwan National Park Safari

Wat heb ik een trek in een bruine boterham met pitjes met oude kaas en een overheerlijk koel glas melk, mmmmmm. We zitten nu in de fase dat we...
17th okt 11

Chitwan National Park

Wat een verademing is Nepal. Het is hier veel rustiger dan in India. Gelijk nadat je de grens bent gepasseerd merk je het al. Geen agressieve verkopertjes, lekker relaxt....
16th okt 11

De grens over naar Nepal

Vrijdag een reisdag van 12 uur gehad. Wat een verkeer. Er rijdt hier van alles op de weg, vrachtwagens, bussen, auto´s, motoren, fietsriksja, ossenkarren en dan lopen er ook...
15th okt 11

Varanassi

De treinreis is voor ons reuze meegevallen. We hadden een treincoupe met Ton en Joyce en zaten dus maar met zijn 4 in een slaapcabine. Je had ook met...
12th okt 11

Taj Mahal

Dinsdagochtend vroeg opgestaan om de Taj Mahal met de zonsopgang te bezichtigen. Dat is goed gelukt we hadden een mooie zonsopgang en een super mannetje die de beste plekjes...
11th okt 11

Agra

Vandaag een reisdag gehad. Om half acht vertrokken richting Agra. Rond 11.30 waren we bij het vogelreservaat, Keoladeo. De prijzen waren hier verdubbeld en naar verhouding extreem hoog. Buiten...
10th okt 11

Amber Fort

We werden onthaald met de trom en vanochtend vroeg met zijn tweetjes op pad gegaan naar het Amber Fort. Dit ligt ongeveer 11 km buiten stad boven in de...
9th okt 11

Pushkar – Ajmer – Jaipur

Vandaag samen op pad geweest . We hadden een tuc truc gehuurd, Harry bracht ons overal heen waar we heen wilden. Het Paleis der Winden , Hawa Mahal, stond...
8th okt 11

Udaipur – Chittogarh – Pushkar

Mijn olifantspootjes zijn gelukkig weer geslonken na de lange reisdag. Wist niet dat mijn voeten zo op konden zetten. We zitten nu in een leuk klein familiehotel en ze...
7th okt 11

Udaipur

Vandaag konden we uitslapen. Ja dat werkt dus niet, dus zat ik om half zeven al mijn boek te lezen.  De diarree is gelukkig na vier dagen weer geheel...
6th okt 11

Jodhpur – Ranakpurtempel – Udaipur

Vandaag een reisdag gehad. Gestart met een bezoek aan een pottenbakkerij. Altijd leuk. Hier werd de 100 kilo wegende draaischijf die laag op de grond loopt, voortbewogen met een...
5th okt 11

Jaisalmer – Jodhpur

Vanochtend vertrokken uit Jaisalmer en een korte rit van ongeveer 270 km gemaakt door de woestijn.  De weg was verrassend goed geasfalteerd, dus rond half een uur of 1...
4th okt 11

Jaisalmer, jeepsafari

Met de twee van gisteren vandaag een jeepsafari in de woestijn geregeld met Cool Raoul. Om 9 uur kwam netjes de jeep voorrijden met zijn broer aan het stuur....
3rd okt 11

Jaisalmer

Eindelijk internet gevonden en gisteravond de berichten geplaatst. Weten jullie ook een beetje wat wij daar allemaal uitvreten. Vanavond zitten we weer in hetzelfde restaurant, Safraan, een prachtige haveli....
2nd okt 11

Kamelensafari

Ons gereed gemaakt voor de kamelen safari. Een klein overlevingsgstasje mee voor de nacht, want ja we gingen overnachten in een tent. Mijn thermo ondergoed ging in ieder geval...
30th sep 11

Mandawa – Fatehpur – Bikaner

Een inhaalslag van de afgelopen dagen, geen tijd gehad om te schrijven. Ik zit nu heerlijk even alles bij te werken- Erwin ligt in het zwembad en ik zit...
29th sep 11

Van Dehli naar Mandawa

Vandaag een lange busrit gemaakt vanuit Dehli, richting Sekhawati. Slecht wegdek, maar ja dat weet je als je op deze manier vakantie houdt. We hadden nog mazzel, want op...
27th sep 11

Dehli

Gearriveerd in het hotel. Dit is het minste hotel van de hele reis. Dus dat kunnen we maar beter gehad hebben. Om 11.00 uur verzameld. Leuke reisleidster, Briza, en...
26th sep 11

Vertrek naar Delhi

Dachten we alles goed geregeld te hebben, komt de taxi niet opdagen.  Dus snel naar de bushalte gelopen en de bus van 12.42 genomen.  Want de trein ging om...
25th sep 11

Reisschema rondreis Rajasthan & Nepal

Dag 1                    Amsterdam – Delhiindia Dag 2                    Delhi Dag 3                    Delhi – Alsisar – Shekawati Dag 4                    Shekawati – Mandawa of Fatehpur– Bikaner Dag 5 ...
24th sep 11

Hong Kong

Onze laatste dag van de vakantie. Nog even een update van de afgelopen dagen. Gelukkig was Erwin donderdagochtend weer goed opgeknapt. Geen koorts meer, alleen nog wat hoesten. We...
9th okt 10

Omgeving Yangshuo

Erwin is ziek. Hij was vanochtend al erg moe, rillerig en niet goed aanspreekbaar. Toch gezegd dat hij zich aan moest kleden en dat hij wat moest eten. Gisteravond...
6th okt 10

Yangshuo boottocht Li rivier

Vanochend langs de Li rivier gewandeld. Het is hier zon´n 28 graden en heerlijk, zonnig weer. Wat geslenterd en winkeltjes gekeken. Sinds gisteravond goed an de je weet wel,...
5th okt 10

Aankomst Yangshuo

Geweldige vlucht gehad. Om 16.15 geland, de buschauffeur stond ons met het Djoser bordje al op te wachten. Na een dollemansrit van een uur 2warn we op de plaats...
4th okt 10

Vlucht naar Quinming en busrit naar Yangshuo

Vandaag gaan we dus vliegen, om 12 uur brengt Cees ons naar het vliegveld. Om 14.30 uur vertrekt onze vlucht en zijn we rond 16 uur in Qingming. Hiervandaan...
3rd okt 10

Reisdag Dali – Kunming

We hadden hier wel een goed hotel waar we 2 nachten hebben vertoefd. Het ontbijt was hier weer helemaal niets. Heb zo´n trek in een bruine boterham met oude...
2nd okt 10

Boottocht Erhai meer, markt Xizhouen Bai dorp

Het is vandaag een nationale feestdag, een soort Koninginnedag, dus nu om half acht hoorden we al het eerste nationale feestlied. De meeste chinezen hebben na vandaag 1 week...
1st okt 10

Dali, gouden Pagode en Wuhua Tower

Vanochtend om 9 uur vetrokken voor een busrit van 4 uur richting Dali. Het was een prachtig rit door een schitterend natuurschoon van prachtige bergen, rijstvelden en akkertjes. Er...

LiJiang

Vanochtend vroeg opgestaan en in het stadje ontbeten. Zo vroeg was het er al toeristisch, dus dat wordt dan een lange dag! Toch ook nog buiten het centrum de...
29th sep 10

Naxi dorpje Baishu

Het is hier nu donker en we hebben een prachtig uitzicht over de oude stad met alle lichtjes. Zo lijkt het heel mooi, maar als je tussen al die...
28th sep 10

Wannian Temel op de berg Emei Shan

De berg Emei Shan was zeer zeker de moeite waard. Als een van de eerste bergen aan de westelijke rand van het enorme Sichuan-Bekken, torenen de hoge, rotsachtige pieken...
26th sep 10

Reuzenpanda’s en de grote zittende Boeddha

Het is inmiddels 20.00 uur en we hebben net gegeten. De lichten zijn uit in de kamer waar we heerlijk, maar spicy hebben gegeten. Ik had meer pepers dan...
25th sep 10

Wenshu tempel, Wuhou Memorial tempel en Jinli Street

We hebben een druk programma en dat begin ik nu toch wel te merken, de overvolle steden met miljoenen mensen en auto´s. De smog is in alle steden verschrikkelijk...
24th sep 10

Terracotta Leger bij Xi’an

Vanochtend naar het terracotta leger geweest in Xi’an. Alles in China is groot, dus dit complex er om heen ook. Er is door de chinezen goed nagedacht over de...
23rd sep 10

Sightseen Xi’an City

Ondanks alles heb ik goed geslapen, rond 05.00 er uit en om 06.00 uur stonden we in Xi’an. Na een kleine bustocht kwamen we bij het hotel aan, waar...
22nd sep 10

Plein van de Vrede en de Verboden Stad

Vanochtend vroeg opgestaan omdat we de Verboden Stad en het Plein van de Vrede nog niet hadden gezien. Wat een gigantisch plein. Er kunnen 1 miljoen mensen op! Het...
21st sep 10

Tempel van de Hemel en het dorpje Chuandixia

Vanochtend vroeg naar de Tempel van de Hemel geweest. De Tempel van de Hemel of het Altaar des Hemels ligt in een uitgestrekt park in het zuiden van Peking....
20th sep 10

Grote Muur bij Badaling en het Zomerpaleis of Yiheyuan

Vandaag een prachtige dag beleefd. Om half acht met de bus vertrokken naar de Muur bij Badaling. Gelukkig dicht bij de ingang tot de muur met de bus afgezet,...
19th sep 10

1 miljoen fietsers in Beijing

1 miljoen fietsers in Beijing, ik denk dat ze 1 miljoen auto´s bedoelde, want zo veel fietsers hebben we nog niet gezien. Wat een enorme metropool, wel 17 miljoen...
18th sep 10

Reisschema Rondreis China

1.  Amsterdam – Beijing 2.  Aankomst Beijing 3.  Beijing, Grote Muur en Zomerpaleis 4.  Beijing 5.  Beijing, nachttrein naar Xian 6.  Xian 7.  Xian, excursie terracottaleger 8.  Xian, vlucht...
17th sep 10

Angkor Wat

Gisteren naar Angkor Wat geweest. Wat een complexen echt overweldigend, dat mensen deze bouwwerken meer dan duizend jaar geleden al konden bouwen. Echt bewonderingswaardig. We zijn begonnen in Angkor...
1st dec 08

Siem Reap

Vanmiddag om 15:00 aangekomen in Siem Reap de opstapplaats voor Angkor What. We hadden vandaag een voorspoedige busreis. De chauffeur reed pittig door. Gelukkig wel wat tussenstops gemaakt. De...
30th nov 08

Floating market

Twee dagen niet geschreven, oi joy oi. Wat we woensdag gedaan hebben weet ik niet meer, zie ik later wel terug op de foto’s. We zitten in ieder geval...
29th nov 08

Vinh Trang Pagode

Vandaag aangekomen in Can Tho de grootste stad van de Mekong delta. Brug van Can Tho is een tuibrug over de Hậu in Vietnam die Can Tho en Vinh...
26th nov 08

Cu Chi Vietcong tunnels

Gisteren de Cu Chi tunnels bezocht en uitleg gekregen over de Vietcong tunnels en gangenstelsels van 250 kilometer. Wat een kleine benauwde tunnels. Die zijn dus niet gemaakt voor...
25th nov 08

Saigon stad

Een geweldige dag gehad. Om 06:00 uur met z’n drietjes vertrokken om de Jade keizer pagode te bekijken. Het begon al leuk want de taxichauffeur kon het niet vinden....
23rd nov 08

Easy Rider motor tocht

Gisteren zijn we om 08:00 uur vertrokken uit Nha Trang. We hebben een fraaie tussenstop gemaakt bij de Poklog Garai torens uit de Cham periode. Deze vier bakstenen torens...
21st nov 08

Nha Trang boottocht

Vanochtend vanuit de haven van Nha Trang een boottripje gemaakt van 5 uur. Twee maal aangelegd om te snorkelen en te zwemmen. Erwin ging ook zwemmen en verzoop bijna,...
19th nov 08

Onderweg naar Nha Trang

Het is nu zo gek om in dit warme vochtige Vietnam te zijn terwijl het in Nederland herfst is. Dat zal nog tegenvallen als we begin december midden in...
18th nov 08

Hoi An & My Lai

Even bijschrijven over de afgelopen twee dagen. Gisteren ochtend lekker vroeg opgestaan om mooie foto’s te maken van Hoi An. Vroeg omdat de winkeltjes pas om 09:00 uur open...
17th nov 08

Fietsen op Cam Nam

Heerlijk gedoucht en alle schoenen waaronder slippers, sandalen en bergschoenen droog geföhnd. Lekker werkje maar dat hielp wel! Vanochtend was het toch nog even spannend of we wel of...
15th nov 08

Cham museum & Marble Mountains

Regen, regen en nog eens regen. Geen gewone regen maar bakken vol met regen. We vertrokken vanochtend om 08:00 uur met regen en nu 20:00 uur regent het nog...
14th nov 08

Keizerlijke tombes en Thien Mu Pagode

Super dag gehad! Een boottocht over de parfumrivier gemaakt. Gelukkig geen regen maar het was toch fris op de boot. Aan de Parfumrivier ligt de controversiële Thien Mu Pagode....
13th nov 08

Verboden Purperen Stad

We hebben de bruidssuite. Wauw, echt hellemaal te gek, wat een ruimte. Een grote zitruimte met een soort nep hout koloniale stoelen, kunst, drank, glaasjes, je kunt het zo...
12th nov 08

Baai van de dalende draak

Gisteren een bustocht naar Halong Bay gemaakt. Veel gezien maar nog niet echt indrukwekkend. Overnacht in het Asian Hotel. We hadden ’s avonds met de hele groep gedineerd, maar...
11th nov 08

Het Meer van het Teruggekeerde Zwaard

Het is nu bijna 08:00 uur in zitten aan het Hoan Kiem meer in de zon in onze boekjes te schrijven. We waren om 05:00 uur opgestaan , alles...
10th nov 08

Hanoi, stadswandeling

Vandaag weer veel gezien en beleeft. Lekker geslapen en goed uitgerust. Erwin had ook een goed nacht gehad. Rond 06:30 uur waren klaar wakker, lekker op ons gemakje opgestaan...
9th nov 08

Hanoi, Bong Sen Hotel

We hebben er een hele ruk opzitten en zijn toch wel erg moe. Met heel de groep gedineerd. Er zitten wel een aantal mensen tussen, maar dat hou je...
8th nov 08

Singapore Airport

We zitten heerlijk in de ochtendzon op het vliegveld van Singapore. Volgens Erwin was ik tijdens de reis erg vervelend. Ik snap absoluut niet waar hij het over had....

Reisbeschrijving Vietnam – Cambodja

Vietnam Hanoi en Halong Bay Dag 1 Amsterdam – Hanoi Dag 2 Aankomst Hanoi Dag 3 Hanoi Dag 4 Hanoi – Halongbaai (overnachting boot) Dag 5 Halongbaai – Hanoi...
1st nov 08

Reischema Vietnam – Cambodja

1.  Amsterdam – Hanoi 2.  aankomst Hanoi 3.  Hanoi 4.  Hanoi – Halongbaai (overnachting op boot) 5.  Halongbaai – Hanoi 6.  Hanoi, nachttrein naar Hué 7.  Hué, boottocht Parfumrivier...

Bentota Magrove

Vanmorgen werden we om 9 uur opgehaald door een tuc tuc met driver om vervolgens naar een aanlegsteiger met boten te rijden. Daar wachtte ons de boot waarmee we...
16th okt 06

Bentota

Vandaag aan het zwembad gelegen. De zon schijnt er fel dus dat is oppassen geblazen. Veel in de schaduw en in het zwembad gelegen. Even naar het strand gelopen...
15th okt 06

Kandy – Pinnawela

Gisterochtend naar de botanische tuin geweest wat een pracht en praal. Echt een geweldige plek waar je dagenlang rond kunt dwalen en wij hadden maar anderhalf uur. De orchideeënkassen...
14th okt 06

Nuwara Eliya – Kandy

Een erg vermoeiende dag gehad. Het begon prachtig, om 06:00 uur waren we wakker en konden genieten van de mooie zonsopgang in de bergen. Heel erg mooi. Hoop dan...
12th okt 06

Bandarawela

We zitten in Orient hotel in Bandarawela en hebben een prachtig uitzicht over het plaatsje en gebergte. Vanochtend om 09:00 uur uit Embilipitiya vertrokken. Gestopt bij de bananenplantage. Er...
11th okt 06

Embilipitiya

Net aangekomen in Embilipitiya. We hebben een prachtig hotel aan het meer. Vanochtend om 07:30 uur vertrokken. Eindelijk de binnenlanden van Sri Lanka mogen bewonderen. Adembenemend mooi, met teakbomen,...
10th okt 06

Kelaniya Raja Maha-Vihara

Vanochtend om 10:00 uur opgehaald door Hadikke, of zoiets. Aardige vent, die goed Engels praat en veel van het land weet. Onze eerste stop was in Kelaniya Raja Maha-Vihara...
9th okt 06

Colombo (dag 2)

Wauw dat buffet van gisteravond was heerlijk. Goed eten en een goed koele koude airco en aangenaam gezelschap. Wat wil de mens nog meer. De airco stond zo koud...
8th okt 06

Colombo

Onze eerste vakantie! Wauw, te gek. We zitten nu in de lobby van ons fantastische hotel een kopje thee, koffie te drinken met uiteraard iets lekkers erbij. De reis...