Erwin en Annelies Travel Photography

Onze reisverhalen

1 december 2018
Terug naar Hanoi

Het was goed toeven aan boord en heerlijk geslapen. Uiteraard vroeg uit de veren en genoten van het uitzicht. Jammer genoeg was het erg nevelig waardoor de rotsformaties niet sprankelend naar...

29 november 2018
Halong Bay

10 jaar geleden waren er enkele kleine houten kajuiten die tussen de bergen in de zee voeren. Nu is het big business geworden en zijn er hotels de grond uit gepompt en lijkt het in niets op wat...

28 november 2018
Meindels in de hoofdrol

Ondanks de klamboe, waar Erwin meestal helemaal gek van wordt, goed geslapen. Je kon de klamboe in het midden verschuiven zodat er geen net tegen je aan kwam, dat scheelt wel. De zonsopgang zou...

27 november 2018
Werk in uitvoering

Dit hotel had echt de hardste matrassen tot nu toe en het was het vieste hotel. Vieze lakens, brrr. De lakenzakken had ik achter gelaten in Hanoi, omdat ik ff vergeten was dat we die nog nodig...

26 november 2018
Bao Lac

Vanochtend langs de grens met China verder door het Karst gebergte gereden. Het blijft adembenemend mooi. De bergen, de rivier, de kleine watervalletjes het is betoverend. Je merkt dat dit...

25 november 2018
Dong Van

Vanochtend al vroeg de plaatselijke markt bezocht. Van heinde en  ver komen de lokale bewoners hun waren aanbieden. Je ziet echt van alles, sinaasappelen, allerlei soorten kruiden, gember,...

24 november 2018
UNESCO-Geopark Dong Van

Wat Ha Giang aan bezienswaardigheden mist, maakt het goed door het wondermooie landschap. Van hier is het ongeveer 130 km naar het 2346 km2 grote UNESCO Geopark Dong Van. Een fantastisch op 1400...

23 november 2018
Vietnams hoge noorden

De provincie Ha Giang is toeristisch nog niet geheel ontsloten en dat is toch wel erg leuk om mee te mogen maken. Veel minder toeristen, slechte wegen met kuilen, afgronden, tegenliggers, en een...

22 november 2018
In the clouds

Vandaag geen wekker gezet en op ons gemak ontbeten. Wat waren wij blij dat we gisteren met de kabelbaan omhoog zijn gegaan, want we zitten vandaag in de wolken. Het uitzicht is nihil en het...

21 november 2018
Sapa

Vanochtend vanuit Hanoi vertrokken naar Sapa, de bergen in. De Vietnamese wegen zijn erg goed te berijden. Ongeveer 5 jaar geleden is er een snelweg aangelegd en dat scheelt heel wat tijd. Bij...

20 november 2018
“En dan is het stil…”

Het is de laatste dagen wat stil geweest rondom onze dagelijkse reisverhalen. Er heeft zich een dramatisch ongeluk voorgedaan in onze groep.  2 lieve sportieve reisgenoten zijn door verdrinking...

17 november 2018
Ochtendgloren

Om half vijf de wekker gezet om Hoi An bij het krieken van de dag te aanschouwen. Wat een serene rust heerste er. Het was nog pikkedonker toen we uit ons hotel stapte om richting het oude...

16 november 2018
in Hoi An Fietsen

Om acht uur stonden de mountainbikes en damesfietsen met mandjes al weer klaar. Wij hebben de smaak van de mountainbikes te pakken dus daar gingen we weer. Het is alleen geen doen om met onze...

15 november 2018
Een middag van berusting

Vandaag doorgereisd naar Hoi An. In de middag My Lay bezocht. Dit is het kantelpunt in de Amerikaanse geschiedenis geweest tijdens de Vietnam oorlog. Jonge Amerikaanse soldaten werden gestuurd...

13 november 2018
Po Nagar Chamtorens

Vandaag met zijn tweetjes op pad. Het plan was om ons door een taxi bij de Chamtorens af te laten zetten en dan terug te lopen naar het hotel. We waren te laat bij de Chamtorens, er liepen al...

12 november 2018
Crazy House

Voordat we richting Nha Trang op weg gingen een bezoek gebracht aan Crazy House. Ontworpen door architect Hang Nga, de dochter van Truong Chinh, ooit een vooraanstaand lid van de Communistische...

10 november 2018
De stad van de liefde

We hadden vandaag een lange busreis voor de boeg van Saigon naar Dalat, de stad van de liefde. Met wat tussenstops was het goed te doen. We hebben helaas een te kleine bus en stoelen die voor...

9 november 2018
De laatste fietsdag

Vanochtend zouden we lekker vroeg vertrekken om naar de floating market te gaan, waar alle boten hun waar aanbieden. Helaas was er iets later ontbijt, dus dan maar een half uur later naar de...

8 november 2018
De 2de fietsdag

Volgens mij heb ik vannacht niet echt geslapen. Elk bed had een eigen klamboe en dat was wel nodig want je sliep boven het water. Bed was prima maar de slaap kwam niet. Op een gegeven moment een...

7 november 2018
Fietsen in de Mekongdelta

Vanochtend om half acht met regen uit Saigon vertrokken richting de Mekongdelta. Saigon is een miljoenenstad dus het duurde toch wel een dik uur voordat we er uit waren. Langzaam vloeide de stad...

6 november 2018
Bezoek Cu Chi tunnels

Vanochtend om 07.30 vertrokken naar de Cu Chi tunnels. Indrukwekkend om te zien hoe de Vietnamezen de oorlog tegen de Fransen en vervolgens tegen de Amerikanen voerden. Er werden indrukwekkende...

18 oktober 2018
Reisschema Vietnam

Vlucht Amsterdam - Ho Chi Minhstad Aankomst Ho Chi Minhstad / vrije avond Ho Chi Minstad / bezoek Cu Chi tunnels Naar Mekongdelta / fietstocht Naar Can Tho / fietstocht...

22 oktober 2017
Terug in Yangon

Om half negen zaten we weer allemaal in de bus om terug te rijden naar Yangon voor onze laatste hotelovernachting voordat we weer naar huis gaan. Wat een weg, vol gaten en kuilen, nog meer...

21 oktober 2017
Stranddag

Vanochtend opgestaan met regen, dat viel dus erg tegen. Gelukkig trok het tegen tienen helemaal open dus wij op pad naar ons zwembad aan zee. Wat een geraas van de beukende golven en wat lagen...

20 oktober 2017
Ngwe Saung Beach

Gisteren toch ook weer een lange reisdag gehad om bij het strand in Ngwe Saung te komen. Onderweg was niet veel te zien en het laatste stuk van 60 km ging echt over een hele slechte weg. Dan...

18 oktober 2017
Hoogtepunten rondom Bago

Vanochtend een rondleiding van Chwoi gehad door het resort waar hij ons wees op een aantal bomen en planten die hier groeien. Vervolgens terug gereden naar Yangon. Onderweg een aantal stops...

17 oktober 2017
De Golden Rock

We hadden een lange reisdag met onderweg regelmatig regen. Het schoot niet echt op en de A2 van Myanmar is te vergelijken met een zeer slecht B weg in Nederland met heel veel kuilen. De Gouden...

17 oktober 2017
Diner in 'The Strand Hotel'

We hebben een geweldige avond beleefd in het Strand hotel. Christophe, de chef, heeft ons meegenomen op avontuur in zijn culinaire creaties.  Bij elk gerecht kwam hij ons vertellen wat het was...

16 oktober 2017
De Shwedagon-pagode

Gisteren een zeer lange busreis gehad met een “snelle” bus die helaas niet harder dan 80 km per uur kon waardoor de reis enkele uren langer duurde. We vertrokken om half acht en waren pas om...

12 oktober 2017
Van Kalaw naar het Inle-meer

Een ontzettend gezellige avond gehad met onze Brabantse vrienden. Lekker aan de bubbels gezeten en Italiaans gegeten. Dat ging er na alle rijst en noodles van de afgelopen week wel in. Vandaag...

11 oktober 2017
De bergtrekking

Wat een nacht. Erwin heeft als een prinsje geslapen, maar ik kon de slaap niet vatten. Waarschijnlijk iets te veel in de bus weggedommeld. Gelukkig konden we er weer bijtijds uit om te gaan...

10 oktober 2017
De busreis naar Kalaw

Om 8 uur vertrokken richting Kalaw. Onderweg een aantal stops gehad om natuurlijk ook de chauffeur aan zijn rustmomentjes te laten toekomen. Het verkeer is in vergelijking met andere Aziatische...

9 oktober 2017
Bagan, parel van Myanmar

We hebben een fantastische dag beleefd op onze e-bikes! Dit bleek geen elektrische fiets, maar een elektrische brommer te zijn. Na een proefritje voor het hotel mocht ik los voor het echte werk....

8 oktober 2017
De busreis naar Bagan

Op ons gemak opgestaan en ontbeten, we behoren tot de vroege vogels. Op de hoek bij ons hotel een plekje uitgezocht en dan jezelf verbazen over alles wat er voorbij komt. Monniken, busjes die...

7 oktober 2017
Onze pagode tour

Vandaag weer veel indrukken opgedaan. Ik zal proberen jullie hier een beetje doorheen te loodsen. Je vergeet altijd dingen te vertellen, zoals gisteren toen we bij Mandalay Hill met de lift naar...

5 oktober 2017
De lange reis!

Want dat was het toch wel. Om half vijf op want tja de NS had besloten om net die nacht aan de Schipholtunnel te gaan werken en met die ervaring in mijn achterhoofd dacht ik “niet te krap...

3 oktober 2017
We zijn er klaar voor!!!

Het is zo ver, alle voorbereidingen zijn gedaan en de koffers en rugzakken zijn gepakt. Tijdens onze reis door Myanmar gaan we prachtige steden bezoeken en kunnen we de vele pagodes bij...

29 januari 2017
Reisschema Myanmar (Birma)

1.  Amsterdam - Mandalay 2.  aankomst Mandalay 3.  Mandalay, boottocht naar Mingun 4.  Mandalay 5.  Mandalay - Bagan 6.  Bagan, boottocht over Irrawaddyrivier 7.  Bagan - Mount...

18 oktober 2015
Onze laatste vakantiedag

Vandaag is onze laatste dag in Senggigi. We vertrekken vanmiddag om half vijf naar het vliegveld en hebben vandaag dus nog heel de dag om lekker aan zwembad te relaxen. Erwin praat al dagen...

16 oktober 2015
Gili eilanden

Vandaag naar de Gili eilanden. Deze drie eilanden elk met een doornsee van 2-3 km worden hoofdzakelijk bezocht vanwege de diversiteit en de rijkdom aan het kleurige onderwater leven in...

15 oktober 2015
Reisdag naar Senggigi

Vandaag een reisdag. We verlaten Bali en gaan naar Lombok. Na een korte busrit van een uur kwamen we aan in de haven van Padang Bai, waar we na een half uur al op de boot konden. We hadden...

This website uses cookies to improve your experience. Cookie Policy

Content is protected. Right-click function is disabled.